Det är skillnad på telefonräkning och telefonräkning...


Grattis pappa på födelsedagen! Nu är det bara 20 år kvar till pensionen :)



För att få lite humor i sin tillvaro räcker det minsann att gå in på MSN:s svenska startsida... De gör mig minsann aldrig besviken!

Ta till exempel denna artikel:

"Fick telefonräkning - på 218 biljoner dollar


Pappan fick en telefonräkning som var sjutton gånger större än USA:s BNP, skriver Aftonbladet.
När pappa Wahab dog fick hans son Yahaya ärva pappans telefonräkning. Inget ovanligt så långt vore det inte för fakturabeloppet - på astronomiska 218 biljoner dollar.

Sonen Yahaya har dock inga planer på att betala:

"Stäm mig, det blir mycket, mycket billigare", säger han i en Malaysiansk tidning enligt Aftonbladet."

17 gånger större än USA:s BNP...  Alltså, 17!  Den mannen kan ju inte ha gjort annat än pratat i telefon. Jäklar vad han måste ha varit populär och viktig!  :)



Och jag som tyckte min mobilräkning på 800 pix var saftig när den damp ner i brevlådan igår. Tydligen finns det de som har det betydligt, betydligt värre....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0