Vad skulle du göra för en miljon?


Satt för ovanlighetens skull och läste igenom de senaste dagarnas inlägg på Alex Schlmans blogg. Stundtals riktigt underhållande, stundtals riktigt vidrig. I alla fall hittade jag dessa frågor som jag ombads lägga upp på min blogg, svara så ärligt som möjligt på och sedan be mina vänner läsa svaren. Så varsågoda, läs och njut!


Vad skulle du göra för en miljon kronor?

1. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du först ta ordentlig sats och springa rakt in i en pensionär. Bakifrån. Du ska ramma pensionären med full kraft i ryggen. Klart jag skulle göra det, fast jag hade ju inte tagit den mest skrangliga gamla tanten med rullatorn som ser mer död ut än levande. Det hade jag inte haft samvete till...

2. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du först ta fram en liten hink, bajsa i den och sedan äta upp alltsammans. Aldrig i mitt liv. Aldrig. Kommer inte på fråga. Nej. Kan inte nog poängtera detta.  

3. Du får en miljon kronor  i handen, men då måste du avsluta varje mening du säger till människor i din omgivning med orden "...din fitta" under två års tid. Till exempel. Du vill ha en kaffe på Seven Eleven. Då måste du säga till kassörskan: "En kopp kaffe, din fitta" Det hade nog gått kan jag tänka mig, fast det hade nog blivit hemskt många förklaringar till alla man pratar med... Att få "din fitta" slängd i ansiktet bara sådär det kräver nog sin förklaring kan jag tänka mig.

4. Du får en miljon i handen, men då måste du tatuera in en svastika i din egen panna. Vad fasen är en svastika?! :) Ja det låter inte som något jag skulle vilja ha i pannan, så jag tror jag står över.    

5. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du bosätta dig i Göteborg för resten av ditt liv. Du får aldrig lämna Göteborg. Inte ens över helger. Aldrig. Det där är värt mer än en miljon kronor minsann och dag! Aldrig gillat den där stan heller, jag tror människorna där bits och så har de läskig dialekt. Mardrömsscenario!

6. Du får en miljon kronor, men då måste du döda en kissemisse med dina bara händer. Bara om den är elak i så fall... Och där kom det dåliga samvetet, jag visste det! Att jag alltid ska vara så blödig!

7. Du får en miljon kronor, men då måste du säga upp kontakten helt och hållet med din mamma. Du kommer inte att varken tala med henne eller träffa henne för resten av ditt liv. För en miljon? Ja det tål minsann att tänkas på:) Men en miljon känns lite snålt faktiskt. Faktiskt, mamma är faktiskt värd 1,5 mille:)

8. Du får en miljon kronor, men då måste du en dag i månaden under ett års tid anamma Ankeborgsmodet (det innebär att du har kläder endast på överkroppen) och gå runt i offentliga miljöer. Det innebär alltså...12 gånger. Vad menas med offentliga miljöer då? Lite luddigt med villkoren där känner jag. Men det tål att tänkas på helt klart, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0